lördag 30 januari 2010

jag vill hälsa eder välkomna till något nytt, varsågod!

Jag tänkte introducera en ny punkt här på bloggen. Eftersom jag anser mig själv som en ganska paranoid människa allt för ofta tänkte jag att jag skulle dela med mig av mina olika paranoior till Er, kära läsare.
  Det kan bli kul, det kan bli succé, det kan också bli så att ni tror jag är ett go-see-the-shrink-fall.
Men jag tror på detta. Det gör min blogg lite personligare och sånt älskar man har jag hört
  Jag tycker vi börjar med en gång, okej?

Paranoia nr1 - Plånboksparanoian: Jag oroar mig konstant över min plånbok. Det handlar om att jag får mig att jag glömt eller tappat den någonstans. Innan jag går till skolan kollar jag 1, 2 och 3 gånger så att den verkligen är med. Jag går sedan till busshållplatsen. Där kollar jag 1, 2 och 3 gånger igen så att den verkligen är med. Den kan ju faktiskt, hur mystiskt den än låter ha hoppat ur min väska eller jackficka.
  När jag är och spenderar pengar växer sig paranoian riktigt stor. Efter varje affär jag varit inne i dubbelcheckar jag så att plonkan är med. Jag får för mig att jag råkat glömma den i kassan. Tappat den på väg ut från affären, eller, om jag inte köpt något, glömt den i ett provrum.

min självinsikt är det inget fel på i alla fall..

1 kommentar:

  1. Men då lär du ju aldrig tappa den ;) det är ju skeeeta bra :D
    Bättre än andra som bara tar väskan o går ut ur dörren x) vilket har resulterat i att jag glömt saker ibland =( så ditt sätt funkar bättre!
    banne mig

    SvaraRadera