söndag 17 januari 2010

Hus

Nalle puuh vad krävande det kan vara med husvisning. Först går man och tänker på det en hel vecka, sen städar man som ett freak i alla skrymslen och vrår för att några utomstående ska gå och inspektera ens hem. Under hela städprocessen och även innan oroar man sig för vad dessa utomstående eventuellt kanske kommer göra när dom går och flanerar. Fisa i mitt rum? Sno saker? Bajsa på min toalett? Sprida kärring-parfyms-lukt i huset? Herrejesus och hans lärljungar..

Men så här efter känns det ganska bra.Inga konstiga lukter. Inga ränder i toalettstolen, och alla saker står kvar. 15 av 20 lämnade intresseanmälan på vårt gröna 70-tals radhus. Jag vill att det ska gå fort nu. Jag vill till Eriksberg. Jag vill se Stenabåten från vardagsumsfönstrena.
 The Movie, den gör inte precis att man längtar mindre...

1 kommentar:

  1. oj, femton av tjugo var väldigt lyckat om du frågar mig :)

    SvaraRadera