torsdag 28 januari 2010

idag är en dag, imorgon är en annan



Imorse..
jag:  - är det halt ute?
storasyster:  - ah, det är jättehalt!!

Min dag började med panik och en dos ångest. Fick förbereda mig mentalt och gick dessutom 5 min tidigare till bussen (vilket blir enormt mycket med tanke på att jag är tidspessimist när det gäller kollektivtrafik.) Jag ville ju känna på isen lite innan jag var redo för "the real task".
 Nu vill jag meddela er alla om att min vistelse utomhus idag har varit olycksfri. Förberedelse lönar sig! Alla barnen har träningsvärk efter gymmet förutom Jossan, hon har det av att promenera när det är isigt utomhus.
(för hon spänner sig som en jävla...jävel?)

annars idag?
jag lyssnade på Rufus hela vägen till skolan. jag åt på subway för första gången. jag tyckte det var gott och billigt som tusan. jag hörde något patetiskt! jag freestylade på musikalkursen. jag läste mina repliker om och om och om igen och jag blev ångestfylld. jag fick lära mig hur man kan bli av med sin dubbelhaka. jag blev arg på blogg.se. jag såg något fint. jag blev glad. jag log. sen försvann det fina och mina mungipor slappnade av igen. jag satte mig vid datorn. jag pluggade inte. jag blev trött. jag kom på att jag ville sova. jag kom på att jag ville ha en kanelbulle med mjölk innan jag skulle gå och lägga mig. jag skrev den här meningen. jag sa hejdå!




3 kommentarer:

  1. jag spänner mig också som en jävla jävel när jag är ute! Jag höll på att ramla riktigt ordentligt idag två hela pinsamma gånger :O
    jädra is....

    och subway är ... ÅH NEJ JAG HAR GLÖMT VAD DET VAR JAG SKULLE SÄGA VARJE GÅNG NÅTT VAR BRA SOM JAG BESTÄMDE PÅ PENDELN NÄR VI VAR PÅVÄG MOT BURGER KING :O kommer du ihåg? =( det var något roligt du sa....

    SvaraRadera
  2. Fyfan vilken fin bild ! du är så konstnärlig :)
    Du vet hur jag är, hade inte överlevt utan förberedelse och gå till bussen TJUGO minuter tidigare haha. Shit vilken hjärtattack jag hade fått av att gå så sent ! gaah..! Äre bara jag som tycker subway är gott men luktar RÖVÄCKLIGT?!
    Tyvärr är jag inget html-kods proffs heller :/ Så kan itne hjälpa dig denna gången heller. Ha en utomordentligt förbannat jävla bra helg min älskling :) <3

    SvaraRadera
  3. hahah, subway fungerar i alla lägen!
    Och jag tycker du är sååååå söt som ler så åt 'du vet vad jag menar' hihi :*

    SvaraRadera