onsdag 13 januari 2010

Besök

Jag vill inte att folk ska se att jag har varit inne på deras profil på facebook och enligt mina nogranna beräkningar är det ca 95 % som känner som mig men måånga av dessa människor är ändå medlemmar av facebook-gruppen som är FÖR det hela. De 5 % som inte håller med har verkligen inte tänkt till.
Bland de andra 95 %  finns det trots deras vilja flera st som gått med i gruppen bara för att följa strömmen. En annan del av de 95 % gick med i gruppen bara för att de inte tänkte, dom var lata helt enkelt.
 För så här är det: om folk nu ska kunna se att man vart inne på deras profil så kommer man inte vilja gå in och besöka vissa av sina vänner, de man egentligen inte känner men utav olika anledningar ändå är "vän" med på facebook. Kanske är det en gammal fiende eller en snygg kille. Kan lika gärna vara en ful kille, whatever. Man kommer säga "nej, jag tänker inte besöka hans/hennes profil för då kommer ju han/hon se att jag besökt den, det vill jag iiiinte!"

Detta låter skitöntigt, jag vet. Men det är sanningen och jag vill att den ska fram. Så kära kvinn och män i skor, tänk efter. Det är mitt råd till er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar