tisdag 5 januari 2010

tvåtusentio



Bara så ni vet, min plan är att gå till sängs tidigare än igår. Men natten är fortfarande ung som man så fint säger och då finns det gott om tid för att filosofera över livet.
Idag har jag skrattat ovanligt mycket. För mig själv. Ensam. Men jag är ju en otroligt rolig människa så jag ser inget konstigt i det precis. Vet inte hur man ska definiera min humor, går det ens?

Som en larv i en puppa, så har jag känt väldigt länge. Väntar och väntar. Jag har så många drömmar men det känns som jag aldrig kommer uppfylla dom trots att dom inte är onåbara.
 Jag vill lära mig att flyga. Det går! Ni visste väl att alla människor föds med vingar? Det tar bara lite längre tid för vissa att utveckla dom. Det är tyvärr så att många aldrig lyckas utveckla sina vingar. Det är för få som till slut vågar ge sig ut och testa dom. Det är så sorgligt när man tänker på det. Man kan ju om man vill men man måste vilja det tillräckligt mycket. Viljan styr allt!

Mitt nyårslöfte bestämde jag för ett tag sedan. En fin vän inspirerade mig. You only live once! Det är ju fan sant! Jag är ingen jävla katt som kan slösa precis.. Okej, jag tror ju i och för sig på ett liv efter döden men asså, det är ju så mycket mer värt att göra det bästa av sitt kroppsliga liv än att ge järnet sen i sitt andliga. Faktiskt! Jag kommer bli ett grymt spöke, tro mig. Men jag vill vara mer grym som människa.

Tvåtusentio. Jag vill att det ska bli fantastiskt. Upp och ner, visst. But still, amazing... Ett nytt 10-tal. Jag vill glömma allt som vart jobbigt och ta nya tag. Kära fiender och icke-vänner till mig, jag hatar er inte! Hat är såå 2009 och ännu längre way back! Förlåt till er jag sårat, verkligen förlåt! Dalai Lama får bli min guru. Ett öppet hjärta är något att sträva efter. Jag kommer älska och hata. Jag kommer ångra och lära. Jag kommer leva! Därför vill jag be er alla, var beredda och förlåt i förskott om jag råkar göra dumma grejer. Förlåt för de gångerna jag kommer vara brutalt ärlig. Förlåt för de kommande stunder då jag inte kommer vara dig, dig eller dig till lags. Förlåt till er som kommer få svar av mig som ni inte vill. Jag förlåter dig, dig och dig om ni  inte förstår mig. Man måste inte förstå allt...

You only live once!

2 kommentarer:

  1. Vi får tacka min söta lilla pappa som inspirerade detta till mig!
    Det är mitt motto nu!
    Och det är bara att börja leva efter det Jossan, starting with lilla-U och min man junior ;)

    SvaraRadera
  2. djupa men fina tankar i natten...du skriver så bra gumman!

    SvaraRadera