måndag 23 november 2009

som dr.Alban sa, It's my life!






Här är ett bevis på varför man ska gå estet.
Hur många andra börjar halv 12 och slutar tio över tre?
Och så här gött är det nästan jämt.

Måndagar: 8.25 - 14.30
Tisdagar: se bilden ovan
Onsdagar: 8.25-13.15
Torsdagar: EN enda lektion, 10.00-11.15
Fredagar: 9.25-15.20

Vad är det som är jobbigt egentligen? Matten?
Jag ska fan sluta klaga för jag har det jävligt bra. Goaste schemat och flummigaste lektionerna med sköna lärare. Samtidigt lär man sig massor, det är sant! Man blir helt nerdy..

+ att vi får gå och se massa föreställningar, bl.a.!! Nästa vecka blir det som sagt Guys and Dolls på Göteborgsoperan och på fredagen samma vecka, Gangs of Gbg på Backateatern. Fatta hur mycket alla de föreställnigar vi har varit och sett har kostat. Flera tusen... kanske hundratusen... Och tänk hur mycket alla de föreställningar kommer att kosta som vi ska se i framtiden..

Jag känner mig bortskämd som klagar! Tänk alla naturare och teknikare. Eller ännu tråkigare, samhällare. Faaast... det är ju deras val precis som estet är mitt val!

Vem gjorde det smartaste valet?
Det där kan diskuteras...

Jag vet i alla fall att jag gjorde det roligaste valet :D
..och estet är faktiskt inte en synonym för emo. Så lita inte på Googles relaterande sökning när man söker på estet. Människor och deras fördomar alltså...

Sov gott och vakna torrt!

5 kommentarer:

  1. Men hur ofta får ni inte stanna kvar på eftermiddagarna och kvällarna för att öva till nån pjäs/framträdande...? hihi :)

    SvaraRadera
  2. men hur var det då med att vara diciplinerad och planera in egen studietid när man har "ledig" tid...då behöver man ju inte offra alla kvällar till att plugga! Så kan man ju glo på tv och mata fiskar med gott samvete....pöss

    SvaraRadera
  3. jajaja...jag får skärpa mig mamma!
    och lisa, faktiskt inte så ofta. typ never! ;)

    SvaraRadera
  4. jag tycker du jämt klagar över det :O ^^

    SvaraRadera
  5. hhaha ja tyckr du jämt klagar på det :O

    SvaraRadera