söndag 15 november 2009

Bäbis, bebis eller baby?




Söt eller hur? En riktig liten Åke, eller Gösta, eller Sören eller varför inte Malte... Malte låter som mjälte.
Söta söta lilla Åke... Ne, det låter inte naturligt när det kommer från mina läppar. Varifrån får föräldrarna sin  inspration egentligen? Äldreboenden?

Mina barn ska heta Knoll och Tott... eller ne förresten då kommer deras smeknamn bli Knull och Tutt.
Inte okej!

Men mina avkommor ska ha genomtänkta namn. Jag ska döpa mina barn efter coola snubbar eller bruuuds.. Och när jag fyller 18 är ju planen att jag ska byta efternamn (har fortfarande inte någon idé) så mina kids kommer ha skolans ballaste namn!

Okej, det är lååångt kvar innan jag blir mamma, tror jag. Och detta inlägget var inte särskilt givande men jag måste ventilera mina onödiga non-stop-tankar nånstans.

Later...................


2 kommentarer:

  1. Du och dina tankar...men tack för att du delger oss alla dina funderingar!!Pöss min fantastiska dotter!!

    SvaraRadera
  2. hahaha någon du känner som funderar på de namnen?
    Träffa en barndomskompis på bussen idag som är gravid. hon är knappt fyllda sexton och ska föda 23 december.. lyckat.. Graviditeten har gjort henne grotesk :O elakt av mig att säga så.. men man blir typ rädd för att bli gravid. Kanske är bra visserligen..

    SvaraRadera