torsdag 5 november 2009

Mos

Jag fryser fanimig hela tiden. Det är kallt ute, det är kallt inne, det är KALLT! Vill ligga under mitt sköna duntäcke och bara mysa.

Måste gå ner och skala potatis snart. Jag hatar att skala potatis! Visst fan går det att göra potatismos med oskalade potäter. Det är ju i skalet allt det nyttiga sitter. Det har jag läst nånstans... Sen så ska man skala i iskallt vatten för annars blir det inte så bra har nån sagt. Och som att jag inte frös tillräckligt??

När jag blir stor ska jag minsann alltid göra mos med oskalade kartoffeln!
För att simma mot strömmen så att säga. (och för att få i sig vitaminerna i skalet om det nu finns några kvar när allt är mosigt..?)

1 kommentar:

  1. Ta på dig varmt om fötterna spring inte omkring barfota....så fryser man inte alls.

    SvaraRadera