lördag 14 november 2009

Endast kvinnor kan relatera

Det känns som att alla har PMS exakt samtidigt. Fatta hur påfrestande det är att stå ut med sig själv plus en massa andra monster.
Men jag brukar utnyttja min PMS genom att generera energin till städning. Under några dagar varje måndag blir alltså vissa platser i huset kliniskt städade, det är bra! Sen när städenergin avtar börjar mina djävulshorn växa och då har jag taggarna utåt nästan hela tiden. Och om jag någon gång taggar ner så blir jag överkänslig och kan gråta åt vad fan som helst.

PMS är alltså uppbyggt i olika faser!

-Fas 1: Allt känns äckligt och smutsigt. Man känner sig ofräsch. Denna fas ger uttryck i att man städar överdrivet mycket och på onödiga ställen så som handtag till diskmaskiner och liknande. 

- Fas 2: Chips- och ostfasen. Man vill ha mat, mat, mat, mat! Onyttigt ska det vara! Känslan av att känna jag äcklig och ofräsch har i denna fas försvunnit och chips är ett grundläggande behov.

- Fas 3: Alla-är-dumma-i-huvudet-fasen. Alla ÄR dumma i huvudet! Reklampauserna är liite för långa, syrran sitter liite för nära i soffan, hundarna glor liite för mycket och alla i ens omgivning har ADHD!

- Fas 3½: Arg/ledsen-fasen. Man är lite manodepressiv. Ena stunden monster, andra stunden lipsill.

- Fas 4: Emo-fasen. Allt är deppigt. Man är obetydlig. Liten. Ingen älskar en. Man lipar för ALLT! Fredagsfinaler i idol, utslagningar i A Shot At Love på Mtv, gamla människor i rullstol, tjocka hundar..

- Fas 5: Aj!-fasen. Magen gör ont, äggstockarna exploderar och huvudet känns blytungt. Sen kommer överraskingen, höjdpunkten i allt. Ens PMS når sitt klimax! Den lilla röda...
Efter det brukar allt släppa och man blir lugn och harmonisk igen. Men den lilla röda är inte alltid liten och då är det mindre kul!

Så är det att vara kvinna, underbart!

1 kommentar:

  1. såååå rätt! du vet hur man sätter orden på det :) jag är just nu på alla faser samtidigt ungefär... den lilla röda e påväg..men den e inte så liten.. :'(

    SvaraRadera