onsdag 2 december 2009

första, andra, tredje

Är det bara jag eller känns det som att jag inte skrivit på ett tag???
Jag tycker det är lite slarvigt av mig som glömt uppdatera er med mina fantastiska inlägg. Shame!

För det första: Ni som läser min  blogg vet att jag för ett tag sedan skrev ett inlägg om att jag tror det bor en liten liten mus i mitt hus. Nu har mina misstankar bekräftats! Det bor något i mitt hus men det är ingen mus. Det är en råtta. Eller kanske två råttor. Eller tre, ja kanske fyra...
Panik! Och nej, bara för att jag ääälskar TAMråttor betyder inte de att jag älskar otama råtts. Jag hör hur dom gnager i väggarna om natten och jag har inte blivit nojig. Jag sover med öronproppar för det man inte hör det finns inte, right?
Anticimex is on their way!

För det andra: Igår var jag på Guys and Dolls och jag tyckte den var riktigt bra. Storyn kanske inte var den bästa men jag gillade den ändå skarpt. Kläderna, scenografin, musiken, dansen, helheten.
Absolut värd att se!

För det tredje: Hade det djävulusiska matteprovet idag som faktiskt gick ganska bra. Det kändes som det i alla fall. Hade flyyyt om man säger så!

För det fjärde: Jag har blivit bättre på att le åt folk, speciellt åt gamla människor. Gamla människor som sätter sig bredvid en på bussen. Gamla människor som ler mot en när dom går förbi. Gamla människor som låter en gå före i kön bara att man har en enda vara. Gamla människor som tycker masken är söt när man är ute och går. Jag ler!
Ett leende ska ju trots allt värma och det är ju ändå 7 minusgrader ute så människor, börja smila!

3 kommentarer:

  1. Du är ju så söt när du leeeeeer :D
    Extra söt när dubbelhakan kommer fram också <3

    SvaraRadera
  2. Sötebarn!! Kloka tankar och mycket bra...le och hela världen ler mot dig!Pössss

    SvaraRadera