söndag 27 september 2009

Det är så jag tycker, just nu





Jag förundras ibland över vissa människors taktik.
Det är tänkvärt
tycker jag..

Jag saknar ibland människor jag ser på fotografier
det är konstigt
tycker jag..


Ibland vill jag vara någon annan.
Då kan mitt stora dialektförråd komma till användning.
Det är bra, tycker jag..


Just nu vill jag dit
till min dröm
vill dit mer än annars
Det är jobbigt att vilja det
tycker jag..


Jag känner ångest över skolan
Det är ångestfyllt helt enkelt.

Jag vill festa och ha trevligt
jag vill umgås och skratta
jag vill ta kort på galenskap och onyktra människor
det är något att längta till
tycker jag..








1 kommentar:

  1. Sötnos du e. Du har ett mycket underhållande sätt att skriva på. När man läser din blogg får man alltid en känsla. Av dig. Du e en mycket smart, underhållande o kännande människa. Det är en lycka för mig att kunna vara med dig via din blogg, andra får vara lyckliga genom att du finns nära dom IRL. Ta hand om dig! Kramar i massor Tant Camilla

    SvaraRadera