onsdag 17 februari 2010

hejkomochhjälpmig

det knackar på dörren, alla är på ovanvåningen, en hund är där nere och stormskäller, en nyopererad hund är där uppe och rusar ner för trappan, en lillasyster har reflexer som en koala, jag springer ner först, tar tag i en mask som skäller, lyfter honom i nackskinnet, springer upp, stänger in han på mitt rum, går och hämtar hundsäng till en nyopererad hund, masken stormskäller från mitt rum, en nyopererad hund börjar också skälla, jag öppnar min dörr och välter tre(!!) vattenglas, vatten över hela golvet, en lillasyster kommer med en nyopererad hund, en nyopererad hund börjar sörpla i sig vattnet från golvet som innat befunnit sig i tre(!!) vattenglas, en lillasyster är med en kompis, jag skäller på lillasyster.
  sen stänger jag min dörr. två hundar. ett blött golv. mitt rum. allmänt koas. och nu ska jag ladda min ipod med grym musik och låta lillasyster hålla koll på en nyopererad hund. klart slut!

2 kommentarer:

  1. tre vatten glas =( det ær illa...

    SvaraRadera
  2. det låter som en helt vanlig dag i familjen Taikons familj...dvs våran! Pöss

    SvaraRadera