torsdag 11 februari 2010

bra dag

Förut efter lunchen så frågade Sofie om det var någon som hade en enkrona, precis efter att hon hade frågat så trampade hon på just en enkrona. Jag sa att jag inte skulle skriva om denna händelse på bloggen för det skulle vara töntigt men håll med, hur coolt var det inte? Ett litet mirakel faktiskt.
  Förra veckan hittade jag en femtioöring OCH en tia på samma dag, olika platser. Gud vad alla strör pengar om sig på skolan.. Och om någon som läser detta nu skulle känna sig träffad och tänka "det där var min tia, you bastard!" It may suck men festisen var väldigt god
 som jag köpte!

Idag på musikalen var det vi teater-elever som fick hålla i tyglarna lite. Vi gjorde två olika improvisations-övningar. En övning som kallas för "liftaren" är typ det roooligaste jag vet. Man ställer upp fyra stolar, två fram och två bak, som i en bil. Sen sätter sig tre personer i "bilen" och en fjärde står utanför och agerar liftare. Personerna i "bilen" plockar upp liftaren som har ett visst mood. Arg, ledsen, bajsnödig (bajs är ett återkommande tema här på bloggen, jag vet!) eller kanske glad.
  Övningen går ut på att liftarens humör ska smitta av sig till resten av bilpassagerarna och det gör det alltid också. Otroligt förtjusande övning tycker jag! Det var kul att se hur personerna i de andra klasserna spelade ut. Jag trivdes verkligen. Teater är nog det element jag trivs bäst i för det är så härligt när alla vågar. När alla får vara med och när alla kan. För alla kan faktiskt.
 I slutet av lektionen satte vi oss i en ring och man skulle berätta om sin dag och det kändes väldigt hej-jag-heter-jossan-och-jag-är-alkolist, men jag tyckte ändå det var mysigt. Det kändes som en bra avslutning. Att var och en fick säga vad man tyckte medans alla andra satt helt tysta och bara lyssnade. Inga kommentarer och inga översittar-blickar. Inte vad jag kunde se i alla fall. Det kändes bra.

3 kommentarer:

  1. det där med sofie lät väldigt coolt och verligen inget onödigt för blogger :O i wish i could have been there myself ... :(

    SvaraRadera
  2. Åååh ! den övningen gjorde vi på amatörteatern juu ! kulkulkul :)
    Om det fortsätter så här är du snart rik min vän, festis är goaste som finns ;O !

    SvaraRadera
  3. jag har lätt valt bajsnödig, men det kanske du redan förstod :*

    SvaraRadera