fredag 9 oktober 2009

zzzZZzzZZZzz...

Dagens känsla: Irritation
Dagens tillstånd: Halvdöd

Idag har jag känt mig allmänt irriterad. Irriterad på en liten människa som har allvarliga problem med sin attityd. Jag går på nålar. Kan inte skoja. Kan inte skratta. Kan knappt öppna munnen when she's around.. Irriterad på en vän som hör men inte lyssnar. Irriterad på JÄVLA TECHNO MUSIK! Irriterad på att jag är trött. Ännu mer irriterad på brist av visad hänsyn..

När jag kommer hem på fredagar är jag oftast helt eller halvt död och då tycker jag det är väldigt behagligt att gå och lägga sig nån timma. Men det går inte att komma till ro när det dunkdunkdunkar från rummet bredvid. JÄVLA TECHNO MUSIK! JÄVLA DUNKA DUNKABASEN! När man väl kommit till ro (när musiken tystnat) vaknar man plötsligt av att någon håller på och löjlar sig med någon utav hundarna från nedervåningen. Då är man inte på särskilt bra humör sen när man väl kommit ur sängen.

Jag försöker alltid vara så tyst jag bara kan på kvällen. Jag lyssnar inte på musik. Om jag tittar på TV har jäg väldigt låg volym. Nu har jag börjat fråga mig själv, varför gör jag detta?
Jag ska börja göra det motsatta. Lyssna på hög jävla grungemusik med högtalarna riktade mot rummet bredvid. Sätta på Hair-filmen på hög volym och sjunga till..

Japp, det får bli så!

Nu ska jag kolla på Idol. RÖSTA PÅ NICKLAS!!!!!

1 kommentar:

  1. Så att alla ska trippa på tå för att prinsessan ska sova, tänk om det vore så för alla familje medlemmar. Då vore det ju underbart, jossan jossan....

    SvaraRadera