lördag 10 oktober 2009

tänk...

What a change, right?


Sitter fortfarande uppe. Klockan är snart tolv och det är i och för sig inte skrämmande sent men hela familjen har gått och lagt sig. Kvar är jag...vaken.
Min taktik är att jag ska sitta uppe tills jag känner mig som ett ursketet äpple (= dödstrött!)
På så vis kommer jag ha lättare för att somna så där gött. Den känslan är himmelsk!


När man sitter uppe såhär har man all tid i världen att filosofera över allt mellan himmel och jord. Man hinner tänka över vem man är och vad man vill i livet. Man hinner tänka över saker man redan gjort i sitt liv. Saker som vart jobbiga. Saker som byggt upp just den man är. För allt bygger upp en. Det goda i livet, det onda. Skratten, gråten. Allt!


Alla människor är tänkade varelser men alla tänker inte över sina tankar. Vissa säger "du tänker för mycket.." Hur kan man göra det? Tänka för mycket?
Okej, jag kan förstå vad dessa människor menar. Tänker man föör mycket blockerar man sig själv. Man dödar impulser. Men asså.. Det här med att tänka är coola grejer!


Okej, detta kan jag diskutera i evigheter som med allt annat. Som när jag tar upp en fråga på en lektion. En fråga som bildar en lång dialog mellan mig och läraren. En fråga som hindrar lärarens lektionsplaner. Vid dessa tillfällen känner jag mig som en överallmänbildad nörd. Men det behöver ju inte vara dåligt..


Spelade NE förut med mamma och Tony. Jag vann, nästan.. Okej, jag kom på delad andraplats. Det känns ändå okej tycker jag. Det roligaste är ändå frågorna. Man fyller på sitt bibliotek av allmänbildning och ibland får man chansen att briljera..nästan!

Nä nu börjar den, ibland, himmelska känslan av trötthet att komma.
God natt kära vänner!

1 kommentar:

  1. Tänka e en av dom bästa grejerna att göra. Och att analysera. Det borde betydligt fler göra. Och dessutom att ändra sig, det är oxå rätt bra att kunna. Ens åsikter er ens egna. Nu blir jag snart oxå filosofisk..;)Kramar Camilla

    SvaraRadera