onsdag 15 juli 2009

Vardagsproblem..

Hemma igen efter 1 ½ dags vistelse hos Kickut. Var så mysigt att träffa henne igen!
Vi satt och pysslade långt in på natten. Klippa och klistra är våran grej. Vi är 17 år.

Ikväll är det äntligen Harry Potter-premiär, wiie. Jag längtar!

Har suttit och räknat lite och funderat.. Jag har funderat på alla små vardagsrädslor man kan ha. Jag har ganska många och jag blir ofta mobbad här hemma för dem.
Kickan t.ex., hade varit hemifrån i några dagar och när hon kom hem igen var hon sugen på ett glas mjölk. Hon tog en stor klunk men spottade ut allt lika fort som mjölken kom in i munnen.
Mjölken var sur..

Vart jag vill komma är att just detta är en utav mina vardagsrädslor. Jag kollar ALLTID bäst före datumet på mjölk, yougurt och alla andra förpackningar för den delen med. Jag är livrädd för att få i mig något gammalt och äckligt. Detta är vad jag skulle kalla ett typiskt I-landsproblem. Precis som det jag skrev om min fjärrkontroll i ett tidigare inlägg. Jag vet inte varifrån min fobi mot gammal mat kommer. Det är inget traumatiskt, det är ett faktum.

Rock on people!

..förresten, jag har hittat min fjärrkontroll ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar