tisdag 28 juli 2009

Jag är helt normal


Jag saknar skolan. Jag verkligen saknar den! Inte bara för att de ska börja massa nya 1:or, inte bara för att vi inte kommer vara yngst längre. Jag saknar faktiskt själva skolan. Svenskan, engelskan och till och med matten(!)

Jag känner mig så himla inspirerad och peppad på att prestera mitt allra bästa. Men samtidigt brukar jag känna så i slutet av varje sommarlov. Och nästan varje gång försvinner känslan av att jag ska klara av allt skolarbete. Jag tappar lusten och orken.

Har försökt fundera ut en metod som ska få mig att satsa allt och plugga mer. Belöningar fungerar inte så bra för mig så jag har tänkt lite åt det motsatta hållet. Nämligen bestraffningar! Och då menar jag inte sånadär ordinary-bestraffningar som, "om du inte sköter skolan blir det inga kompisar" eller "det blir inget studiebidrag om du skiter i skolan."
Nej, min bestraffning är värre!

Sköter jag inte skolan får mamma eller Tony tvinga i mig en burk ananasskivor! För vemsomhelst kan detta låta som en typ av belöning. För dom som gillar ananas då vill säga.
Men jag verkligen hatar (med stort H) ananas. Det är vidrigt!
Om detta kommer till bruk börjar jag känna pressen nu!

En annan bestraffning som skulle kunna funka är att någon i familjen tvingar mig att peta på något mögligt och sedan tvinga mig att sätta det mögel-petande fingret på eller ännu värre, i munnen.

Jag får fundera vidare.. Huvudsaken är i alla fall att det ska fungera och att mina betyg ska höjas så att jag i framtiden kan komma in på en bra utbildning som jag i nuläget inte har en aning om vad det ska bli.



Rock on people

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar