lördag 18 juli 2009

Mardrömsscenario

Imorgon bär det av till tjörn, äntligen! Men mina förväntningar är inte så höga. Försöker föreställa mig värsta tänkbara scenariot för att inte bli besviken. Jag tänker mig furu högt och lågt, en riktig bastukänsla. Jag tänker mig tygbeklädda 60-talssoffor. Mulltoa utanför stugan. Någon form av dusch med fukt- och mögelskador..

Mögel ja.. måtte det inte lukta mögel. Ni vet den där typiska "källarlukten". Jag står inte ut med den. Den sätter sig i kläder, i håret ja i allt. Usch!

Sen tänker jag mig att stugan är belägen bredvid en motorväg, ute på landet. Den enda omgivningen är kilometerlånga jordiga åkrar. Inget vattendrag i närheten. Ingen skog. Bara kala åkrar och en bullrig väg..

Meen.. det behöver ju inte bli såhär hemskt. Allt kan bli bättre men kan allt bli sämre? Jag brukar aldrig se mig själv som pessimist. Mer realist.. Jag har för det mesta en ganska positiv syn på saker. Positiv men inte naiv.

Tiden får helt enkelt avgöra hur det kommer att bli. Spännande!

Är för övrigt ganska trött idag. Satt uppe och kollade på Maffiabröder igår. Trodde inte jag skulle orka med första reklampausen men filmen var riktigt bra. Så nu har jag sett den!

Rock on people!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar