onsdag 29 juli 2009

Kärt återseende


Mölndals Centrum är det tråkigaste ställe på jorden, nästan. Det är i alla fall det tråkigaste köpcentrum på jorden. Lika fort som det kommer nya affärer försvinner de. Och jag som inte är där allt för ofta, just för att det är så tråkigt, blir nästan jämt överraskad då en affär stängt eller en annan öppnat.
Men trots detta finns det några affärer jag gillar. Din Sko, som ju i och för sig finns överallt är en riktig liten guldgruva för mig som ääälskar skor.
Idag fyndade jag ett par jättesöta rosa leopardmönstrade tygskor. (Därav bilden.) Jag var ju bara tvungen att ha dom. Det stod mitt namn på dem. Men nu måste jag spara mina pengar, i alla fall tills jag och mamma ska ha våran mor och dotterdag. Det var en idé mamma fick i början av semestern att hon skulle hitta på något med var och en av hennes tre ungar ensam. Så att var och en utav oss för egentid med henne. Jag längtar tills hon och jag ska iväg. Jag har bestämt att vi ska åka runt och kolla i massa second hand-affärer. Jag älskar ju bara det! och så hoppas jag att mamma kan fynda med.
Det roligaste som hände idag var inte mitt skofynd. Nej, det roligaste var att springa på en gammal klasskamrat och bästa vän. Sofia vad jag hade saknat henne. Vi är båda två väldigt dåliga på att höra av oss till varandra. Men det beror troligast på avståndet. Hon bor i Värmland jag bor i här. Det blir inte så ofta man träffas då..
Men vi bestämde i alla fall att vi skulle träffas innan skolan börjar igen och det hoppas jag verkligen att vi håller fast vid. Har saknat henne mycket!
Rock on people

1 kommentar:

  1. Ja det är ju för j-a trist i Mölndals centrum. Tur kungsmässan finns tycker jag! Kula tt återse en kär gammal kompis!Vi får planera våran date. pöss

    SvaraRadera