fredag 5 juni 2009

Tjockis!


Vill börja med att säga grattis till alla som tar studenten idag! Jag kan inte säga att jag längtar efter den dagen jag går ut gymnasiet. Inte nu i alla fall. Jag trivs för bra i skolan för att kunna längta till dagen då jag lämnar den. Någonting jag dock längtar efter i samband med studenten är en utlandsresa med vännerna. Sola och bada med pina colada!
Igår sov min vovve på mitt rum för första gången på ett bra tag. Han har liksom strejkat i ren depression för att jag inte brytt mig om honom lika mycket som innan. Skäms*
Men igår ägnade jag tid åt honom. Jag tränande med honom och gav den redan tjocka hunden lite godis så att han tids nog blir ännu tjockare. Och detta resulterade i att han återgick till sin gamla sovplats på mitt rum. Jag blev så happy! Imorse gick vi ut och han fick springa lös och vi plockade, eller ah jag plockade smörblommor till mamma. Vi gick i det höga gräset, stövlarna var på och vi gav varandra kärleksfulla blickar... fan vad rart det blev!
Det jag vill säga är bara att det jag älskar mest med hundar är deras villkorslösa kärlek till oss människor. Hundar glömmer och förlåter på ett så beundrandsvärt sätt. Jag skulle aldrig klara mig utan en fyrbent vän vid min sida ..

Rock on people!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar