lördag 6 juni 2009

Duktiga jag och Dagge my new friend!

Idag har min duktiga sida varit framme
Detta året är året då vårat hus ska målas om, men innan man kan börja kladda på färg måste man tvätta och skrubba bort all smuts från väggen. Och det är just det jag har ägnat mig åt idag + att jag har klippt ner och grävt upp en buske och slängt den åt helsinki. Sådana här jobb är det jag ska fördriva min tid i sommar med....bl.a. Nästa helg ska jag i och för sig byta bransch om man säger så. Jag ska ägna mig mer åt tjänsteverksamhet vilket innebär hundpassning/husvakting i tre dagar. Lite góa pengar blir det minsann!

Förut när jag höll på med rabatten och busken och jorden så hittade jag en liten kompis i form av en daggmask. Till skillnad från många andra tjejer så fascineras jag av sådana djur. Deras uppbyggnad och muskulatur. Jag förundras över hur en mask kan klara sig utan varken ögon eller öron och jag frågar mig själv, vet masken om att den är en mask?
Jag vet att jag låter som ett totalt superfreak men håll med om att maskar är ganska coola. De har trots allt en ganska avgörande roll när det gäller växtligheten hos gräs och annat..
Kanske det är nåt, en tatuering föreställande en daggmask?
Jag vill ju ha en lite, hm, udda tatuering. Faaast, får nog fortsätta att fundera.


Rock on people!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar