tisdag 30 juni 2009

Sol bad och idomin

Jag älskar solen och jag älskar värmen så länge det hela inte blir jobbigt. När man ska sova om kvällen tycker jag inte om att solen har värmt upp mitt rum till 180 grader. Då är det bara jobbigt.

Igår hade jag dock en underbar dag tillsammans med solen. Först en stund vid sjön sen en tripp ut med båten på havet. Både sött och salt för min del igår alltså! Men fisken ville inte nappa vilket var tråkigt, jag som älskar att fiska bara för fiskandets skull. Men förhoppningsvis så dör inte fisken ut, det kommer fler tillfällen.

För ett par år sedan, innan min fjortisperiod, var jag strängt emot bilddagboken. Jag hade väldiga åsikter om huruvida fjortis det var att lägga upp bilder på sig själv och visa för allmänheten. Mitt lilla fjortisfrö hade inte riktigt börjat gro i min kropp. Men tiden gick och fröet växte. Även om det inte riktigt växte sig fullvuxet så hade det växt till sig stort nog för att lilla jag bestämde mig för att skaffa bilddagboken. Jag blev ett riktigt fan, la upp egopics varje dag, meeen!! (och detta är jag stolt över) Jag har insett att jag aldrig riktigt var så där fjortis som många andra på bdb är. Mina bilder innehöll inte tonvis med foundation och idominsalva.
Men ändå, jag anser att det är, om inte fjortis, så i alla fall ganska omoget att lägga ut bilder varje dag på vad man åt till frukost eller vilka personer man träffat eller hur trött man är.
Så jag har funderat nu medans jag kollat runt på alla idominsalvebeklädda läppar på bilddagboken. Jag har kommit fram till att till största del använda min bilddagbok för att kolla på alla andra, för det tycker jag man får. Roa sig åt vad andra lägger ut.

Rock on people!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar