lördag 27 juni 2009

Legendarisk musik kan aldrig dö

Chocken har inte riktigt lagt sig än. Att han inte finns längre. Sagofigurer kan inte dö!
För MJ var som en sagofigur, han fanns men det var något overkligt med honom, något magiskt. Jag var inget stort fan av honom men jag älskade ändå hans musik och jag uppskattade och uppskattar fortfarande hans fantastiska låtar, hans musikalitet. Hans oerhörda talang för dans och rytmik.
Jag tänker på hur förkrossade MJs superfans måste vara. Jag tänker på alla de som verkligen avgudar honom. Jag kan bara tänka mig hur jag skulle känt mig om jag varit gammal nog för att sörja när Kurt dog. Jag skulle känt mig hopplös!
Som tur är var jag bara 2 år 1994. Jag hade ingen aning om vad grunge var och hade absolut ingen aning om vilka Nirvana var.
Jag känner empati för Michaels fans som lever för och älskar hans musik så som jag älskar min favoritmsuik.
Jag tänker också på Michaels nära och kära och på alla de andra miljoner människor världen över som sörjer förlusten av den största någonsin inom popmusiken.

Din musik lever vidare, för alltid!
Micheal Joseph Jackson
1958 - 2009

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar